fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 16 Cameron Highlands

Dag 16 Cameron Highlands 24-12-12

5 Uur. Ik word weer eens wakker van de plaatselijke DJ ImAm. Vannacht al eerder wakker geworden van allerlei auto alarmen op de parkeerplaats voor de deur.

Maar goed, we staan op en echt, voor je lol ga je hier niet douchen. En met koud water je scheren is dus ook geen succes! Zo goed en zo kwaad als het ging hebben we ons redelijk opgeknapt en zijn naar de overkant van het parkeerterrein gelopen. Hier zit een Indiaas tentje, Restoran Sri Sentosa, dat een vreemd ontbijtmenu heeft. Wat ik nou precies gegeten heb, weet ik nog steeds niet, maar het smaakte wel lekker. (Zie foto)
Viv heeft een bananenrotipannenkoek met honing genomen en die smaakte heerlijk zei ze.
We hebben maar besloten om een taxi te nemen (25 Ringgit per uur afgesproken) om de theeplantage te bezoeken en hierna de prachtige buddhistische tempel van Brinchang.
Viel niet mee om bij de theeplantage te komen vanwege de enorme verkeersdrukte. Heeft ongeveer 1,5 uur geduurd voor we daar waren. Schitterende magnifieke vergezichten die plantages. Helaas was de fabriek vandaag gesloten voor werkzaamheden (dat is iedere maandag lazen we later in een boekje!) maar konden we deze wel bezichtigen. We hadden hier nog wel een kopje thee willen drinken met onze aardige taxichauffeur, maar het was zo\'n ontzettend gekkenhuis met grote groepen mensen met nog grotere hordes kleine jengelende kinderen, dat wij dit geen geschikte plek vonden voor een rustmoment.

Hierna hebben wij ons naar de buddhistische tempel laten brengen. Wat een schitterende tempel!
De omgeving hier staat bekend om de thee, maar in het bijzonder blijkbaar ook de aardbeien. Daar wordt je hier zowat mee doodgegooid in allerlei vormen. Je kan het zo gek niet bedenken; aardbeiensate met chocoladesaus, hoedjes, kussens, paraplu\'s, oorwarmers, knuffelaardbeien, opblaasbare aardbeien, etc, etc, etc.... Verzin maar iets en je kunt het hier vinden!
In de middag zijn we naar Tanah Rata gegaan om wat winkeltjes te kijken en lekker te eten. Veel plezieriger plaatsje dan Brinchang.
Aan het eind van de middag bracht onze taxichauffeur ons weer terug naar het hotel in Brinchang. Even lekker opknappen, voorzover mogelijk in dit smerige hotel, en dan op zoek naar een restaurant.

Voor deze avond hadden we een speciaal Kerstdiner in gedachten en we eindigden dan ook 2 deuren bij ons hotel vandaan in een Chinese tent, alwaar we Steamboat zijn gaan eten.
Dit is een grote pan met soep, die de basis vormt voor het eten. De smaak hiervan mag je zelf uitkiezen en wij kozen voor lekker spicy, Tom Yam-smaak.
De pan wordt verwarmd met steenkolen en bovenop de pan zit een lange pijp voor het afvoeren van de rook. In de soep stoppen wij mie(hoen), eieren, garnalen, vlees, vis, kip en allerlei groenten. Voor 2 personen kostte dit 32 Ringgit (= € 8,-) en is een absolute aanrader. We hebben heerlijk lang getafeld en genoten. Gelukkig onze laatste avond in dit verschrikkelijke hotel.
Midden in de nacht, om 0:20 uur om precies te zijn, worden we opgeschrikt door enorm vuurwerklawaai. 1e Kerstdag wordt ingeluid door de Chinese bevolking. Waarschijnlijk worden hiermee de kwade geesten verjaagd ofzo? Die Viv, in plaats van dat ze boos wordt, begint ze keihard te lachen en ligt de eerstkomende 10 minuten compleet in een deuk.....