fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 20 reizen van Pulau Pangkor naar Penang 28-12-12

Dag 20 reizen van Pulau Pangkor naar Penang 28-12-12

Vroeg opgestaan en op ons gemak gaan pakken voor de reis naar Penang. Bij de receptie afgerekend en geen ontbijt genomen, omdat we bedacht hadden dit te gaan doen nadat we met de ferry in Lumut waren aangekomen en eerst onze bustickets naar Butterworth geregeld hadden. En zogezegd zogedaan!
Taxi, boot, ontbijt en wachten op de bus naar Penang. De busrit van Lumut naar Butterworth kostte ons 16,30 Ringgit pp (+/- € 4,-) en duurde 3 uur, wat weer 1 uur langer is dan we verwachtten. Trouwens, nog even terugkomend op de boot. Daar hoefden we vanmorgen geen ticket voor te kopen. Het kaartje wat je in Lumut koopt voor de ferry naar Pangkor, blijkt een retourticket te zijn! Gelukkig vond ik ze nog ergens in een broekzak...

Na de 3 uur durende busrit door het prachtige Aziatische binnenland, stappen we bij het eindstation over op de ferry naar het eiland Penang. Kosten voor deze ferry € 0,30. Eenmaal aangekomen in Georgetown, Penang met onze zware bagage, staat er een enorme rij te wachten voor een taxi. Geen taxi in velden of wegen te bekennen....
Toen ben ik maar wat gaan rondvragen en mij werd verteld dat we beter bus lijn 101 konden nemen. Veel goedkoper en sneller. Nou, dat hebben we geweten! Met onze zware bepakking in een volle bus tijdens de middagspits. Vonden wij, maar ook de mensen wel erg leuk en de chauffeur zette ons voor de deur van het hotel af, alsof hij een taxi was! De officiële halte was nog zo\'n 100 meter van ons hotel vandaan.

Een drukte van belang bij het inchecken, maar na enig duw- en trekwerk werden wij eindelijk geholpen. We moesten nog wel eerst de kamer betalen. Na dit met onze credit card gedaan te hebben en de betaling accoord was bevonden, vroeg de receptionist of er 100 Ringgit kon worden afgeschreven om te controleren of de credit card wel goed was! We hebben toen zeer moeizaam moeten uitleggen dat hij dat net gedaan had middels de betaling van de kamer. Uiteindelijk de kamer gekregen en deze bleek gewoon te voldoen aan onze verwachtingen.
Het hotel is gebouwd in 1926 in een duidelijke oud Engelse stijl en dit is terug te vinden in de lange gangen met houten klapdeuren. Wij hebben een kamer met balkon op de benedenverdieping, recht tegenover het zwembad.

Nadat we onze spullen gedropt en de kamer gecheckt hadden, zijn we de omgeving gaan verkennen en hebben een stukje verderop bij wat hawkers (aluminium karren/mobiel keukentje waar heerlijk eten bereid wordt) een heerlijke Thaise maaltijd gegeten.