fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 26 Reizen van Langkawi naar Kota Kinabalu 3-1-13

Dag 26 Reizen van Langkawi naar Kota Kinabalu 3-1-13

Opgestaan en ons mooi maken voor de laatste dag in Langkawi. Het ontbijt was weer verrukkelijk en op verzoek een hard gekookt eitje gekregen, wat zij volgens mij 2 minuten in kokend water stoppen. Gelukkig is er in de ontbijtzaal ook een cooker voor de mie. Als je daar dan je eitje nog 3 minuten in stopt is ie goed.

Nog tot 13:00 uur aan het zwembad onder de parasol gezeten in af en toe behoorlijke regenbuien. Niks aan dus.
Toen maar gaan inpakken en vervolgens om 14:00 uur uitgecheckt, een taxi genomen voor 20 RM en ons naar de luchthaven laten brengen.

De luchthaven van Langkawi is niet groot en heeft weinig winkeltjes. Dit in tegenstelling tot de Ferry Terminal (boot), waar ontzettend veel te doen is.
We vliegen van Langkawi naar Kuala Lumpur (KL) en daarvandaan vliegen we door naar Kota Kinabalu (KK), Sabah, Maleisisch Borneo. Deze omweg omdat de rechtstreekse vlucht al vol zat en omdat wij deze vlucht als laatste van die dag nog net op tijd konden boeken.

Haaije (mijn aangenomen vader) had mij verteld dat als je een vlucht boekt, dat je dan altijd een plaats moest reserveren met 1 vrije stoel tussenin. Deze wordt dan in de regel vrijgehouden. Op beide vluchten heeft dit ook gewerkt en hadden we dus 3 stoelen voor onszelf, op de 1e rij nog wel! Haaije bedankt voor deze gouden tip!

Aangekomen in KK werden wij door een reeds vantevoren bij het hotel geregelde taxi/shuttle opgehaald en naar het Langkah Syabas Resort gebracht. De chauffeuse stond ons keurig met een naambordje op te wachten en zette ons uiteindelijk om 01:00 uur af en begeleidde ons naar onze chalet daar zij tevens receptioniste is in dit Resort.
Het chalet ziet er wel leuk uit en we zetten onze spullen neer en gaan snel slapen. Maar omdat dit voor ons een \"Gekke Dieren\"-vakantie is, word ik op het moment dat ik op bed ga zitten in mijn bil gebeten door een rode mier. AUW!!! Gelukkig hebben we in KL nog Teatree olie gekocht. Kalmeert en herstelt de huid lekker snel. Hup, er gauw opgesmeerd en de prik en jeuk gaan al snel weer over.

Op naar de volgende dag, want we zijn benieuwd hoe onze nieuwe omgeving eruit ziet. We zijn in ieder geval niet van plan om deze dagen hier iets te ondernemen. Lekker relaxen. Maar helaas is de regen ons achternagekomen...