fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 27 Kota Kinabalu 4-1-13

Dag 27 Kota Kinabalu 4-1-13

Om 7 uur word ik wakker en kijk uit het raam. Het is al licht en het regent pijpenstelen!!! Tijdens onze vakantie regent het nu toch wel heel erg veel!

Jeetje, wat zie ik nou tóch? Onze overbuurman, Jan Kuik, moet hier ook in het Resort zitten, want we kijken tegen een hele berg bootjes aan!! En daar tussendoor loopt een schaap. Het arme beest krijgt van Viv al direct de naam \"Shoarma\". Viv is een beetje ziek, heeft last van spierpijnen, koorts, verkoudheid en migraine en blijft dan ook nog even met de deken over haar hoofd in bed liggen. (Ohohoh, die airco\'s hier ook!) Daarom gaan we er vandaag maar een heel rustig dagje ervan maken.

Een paar uurtjes, een heerlijk ontbijtje en 4 Paracetamols voor Viv later gaan we met het locale busje even naar Kinarut voor wat boodschappen. Kosten voor dit vervoer is omgerekend € 0,12 pp. Met een klein 8 persoonsbusje met minimaal 10 man/vrouw/kind erin onderweg naar het dorpje. Hier wat biertjes en een paar grote flessen water gekocht en toen weer teruggegaan. Weer € 0,12 betaald. Schandalig!

\'s Avonds in het bijbehorende restaurant gaan eten, maar we werden zowat opgevreten door de muggen. Dit is de 3e dag dat wij malariapillen slikken. Dit moet gebeuren na een flinke avondmaaltijd. Als je dat op een ander moment doet wordt je ziek. Dus absoluut niet \'s morgens of in de middag. We gaan vroeg slapen, want dat kan voor Viv alleen maar goed doen en bovendien regent het nog steeds! Ze voorspelden hier deze maand 35mm regen maar intussen heeft het in 4 dagen tijd deze maand al 50mm geregend!

Wordt vervolgd.....