fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 32 Kundasang, Kinabalu National Park 9-1-13

Dag 32 Kundasang, Kinabalu National Park 9-1-13

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en naar buiten gestapt op ons balkon. We bevinden ons op 200m hoogte vanaf de hoofdweg gezien. Ik zie voor mij de Gunung (Mount) Kinabalu, het is koud en zoals we inmiddels gewend zijn, regent het! Gauw een foto gemaakt en hierna vlug weer terug in bed gekropen om een half uur later toch maar een lekkere warme douche te nemen. Om 8 uur heb ik Viv na veel klieren ook zover gekregen dat ze eruit komt en naar de berg gaat kijken. Om vervolgens voor 3 kwartier onder een gloeiend hete douche te verdwijnen!

Kant en klaar gaan we ontbijten in het restaurant naast de receptie. Het is een zeer armzalig ontbijtje en ze kijken zeer vreemd en boos als ik vraag om 2 gebakken eieren. Maar uiteindelijk komen er twee eitjes tevoorschijn en hebben wij toch nog beleg voor onze geroosterde boterhammen! Warm eten is er wél, alhoewel in zeer geringe mate.

Wat gaan we vandaag doen?
1. De Gunung Kinabalu beklimmen!
Antw: Nee, dat gaan we in 1 dag met onze geweldige lichaamsconditie niet redden...
2. Naar de Poring Hotsprings!
Antw: Nee, te ver weg om te regelen
3. Relaxen, het stadje verkennen en ons verdiepen in de reis naar Sandakan voor morgen!

We besluiten voor de laatste optie te gaan en gaan na het ontbijt direct naar de naastgelegen receptie om navraag te doen. We krijgen een lijstje met de dienstregelingen van de busbedrijven die hier dagelijks voorbij rijden in de richting van Sandakan. Tevens vragen we een plattegrond van de directe omgeving. Die krijgen we en het stadje blijkt uit 1 grote, en enkele aangrenzende straatjes te bestaan.
Dat hebben we al vrij snel bekeken en op de weg terug naar het resort drinken we nog een bakkie \'kopi\' bij de Homestay aan de voet van de entree van ons resort. Daar besluiten we dat we vandaag een rustdag gaan houden, want morgen wordt vast weer een vermoeiende dag vanwege de doorreis naar Sandakan. De busrit hebben we inmiddels door de receptionist telefonisch laten bespreken, zodat we morgenochtend omstreeks 9 uur beneden bij het Resort langs de hoofdweg opgepikt zullen worden.

Uiteindelijk teruggekomen in de kamer, blijkt deze niet schoongemaakt te zijn! Dat wordt weer een nieuwe opdracht. Viv zegt: \"Ga nou niet op hoge poten naar de receptie, maar bel ze gewoon even op!\" Dus ik gebeld en gezegd dat ze de kamer moesten schoonmaken, bed opdekken en het balkon schrobben. Moeilijk, als antwoord, ze hadden een feestje! Niets mee te maken. Gewoon schoonmaken! Met gezonde tegenzin stond er toch al binnen 3 minuten iemand voor de deur. Het begon ook nog eens te regenen en direct zakte mijn humeur naar 20 graden. Ik heb dan ook maar een dikke trui aangetrokken.

Vervolgens zijn we maar gaan kijken bij het restaurant. Er zou zich een bar/winkel met terras onder de receptie en het restaurant bevinden. Wij daar een kijkje nemen, en ja hoor, er blijkt een leuk terras met een winkeltje en een afgesloten Karaoke Bar te zitten. Bij het winkeltje wat chips en ice coffee gekocht en een biertje besteld. \"Ja\" zeiden ze \"dat hebben we wel, maar dat is warm. Voor een koud biertje moet u in het restaurant zijn!\" Waarop ik meteen de trap weer opgeklommen ben naar het restaurant. Daar zeiden ze dat ik weer terug moest naar het winkeltje en daar 2 warme biertjes moest halen. Dan konden zij die weer omruilen voor 2 koude exemplaren. Ik weer terug naar beneden om 2 warme biertjes te kopen en deze vervolgens weer naar boven te brengen. In het restaurant pakten ze de warme blikjes aan en gingen daarmee weer naar beneden om deze in de Karaoke Bar uiteindelijk om te ruilen. Begrijpen jullie het nog? Wij zijn het spoor een beetje bijster en de trek in een biertje vergaat je ook op zo\'n moment en ik besloot dan ook dat ik hier geen nieuw biertje meer ging bestellen!
(Viv: Was ook eigenlijk wel een stunt geweest als ie aan het eind had gezegd, \"Nee, laat toch maar zitten....\"

Maar dat hadden zij waarschijnlijk ook allang bedacht, daarom moest het natuurlijk eerst betaald worden!)