fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 36 Kota Kinabalu 13-1-13, en stiekem nog een klein stukje dag 35

Dag 36 Kota Kinabalu 13-1-13

Eerst nog een stukje vervolg van Dag 35:
Na het oesteravontuur zijn we onderweg terug naar het hotel nogmaals over de Fillipinomarket en de Central Market gelopen. Maar nu door het groenten-, fruit- en eetgedeelte. Achter de Central Market is tevens een heel parkeerterrein omgebouwd tot een heleboel kleine restaurantjes met allerlei soorten vis die vers uit te kiezen is. Wij hebben dan al gezien waar en wat we de volgende dag zullen gaan eten!
Schuin tegenover het hotel zit aan een soort pleintje een hele leuke bar (het Rainforest Café) waar we nog wat gaan drinken. Teruggekomen in het hotel gaan we voor het slapengaan nog even clandestien internetten achter de computers in het Business Centre.

Dan nu écht Dag 36:
Deze dag belooft weer een regenachtige dag te gaan worden. Maar vooralsnog schijnt de zon nog. We slapen uit en gaan beneden in het restaurant ontbijten. Hier in dit goede hotel worden we getrakteerd op een lekker en uitgebreid ontbijtbuffet.
Hierna gaan we naar de 6e verdieping, naar het zwembad. Daar is nog 1 ligbed vrij en die nemen we dan ook gauw in beslag daar er maar 3 ligbedden langs de kant staan. We schuiven er nog een gewone stoel bij aan en we hebben ons plekje veiliggesteld. Het is verraderlijk bewolkt, maar het regent niet. Wel komen er later 3 vervelende Koreaanse jongens bij het zwembad die ook al in de ontbijtzaal veel lawaai maakten. Dit doen ze dus ook in het zwembad.
Ze gaan zwemmen, maar het is steenkoud water, dus als ze na veel geplons en gespetter eruit komen en ze zien mijn dodelijke blik, besluiten ze weg te gaan. Helaas kunnen we hierna niet lang van onze rust genieten, want het begint dan ineens te regenen. Als we onze spullen weer naar de kamer hebben gebracht gaan we eerst beneden in het restaurant nog een échte kop koffie en cappuccino drinken, zodat Viv nog even de tijd heeft om de filmpjes actief te maken op de Reismee-site!

Als dat uiteindelijk voor mekaar lijkt te zijn, gaan we de stad weer verkennen. Het hotel (Horizon Hotel) is zeer goed gelegen in het hartje van de stad. Vanaf het hotel is er ook een hele lange overdekte loopbrug die boven de drukke wegen loopt en langs de warenhuizen die je vanaf de brug ook in kunt lopen. Uiteindelijk eindigt de loopbrug bij de Central Market aan de waterkant van de haven met al zijn markten en eetstalletjes. Na lekker hier en daar te hebben rondgekeken besluiten we vroeg te gaan eten. Het wordt hier \'s avonds om 19 uur al pikkedonker, dus zorgen we dat we nog met daglicht bij het ontdekte eettentje zijn, rechts van de Central Market op het parkeerterrein. Dat daglicht hebben we nog nodig om de superverse grote garnalen te bekijken. Nu is dit toevallig mijn specialiteit op het gebied van lekker eten!

Na een leuke onderhandeling kom ik uit op het betalen van RM 10 (€ 2,50) per 100 gram. Deze SuperTigerKing Prawns zijn de grootste die ik ooit in mijn korte leven heb gezien! Er is er 1 die 300 gram weegt en de andere 3 wegen zo rond de 200/250 gram per stuk. Op verzoek maken ze die op de grill klaar met een soort boterachtige kaas en héél veel knoflook. Ze zagen er fantastisch uit toen ze werden opgediend, maar ze smaakten nog veel beter dan fantastisch en ik geef ze dan ook een dikke 10! Zelfs Viv ging helemaal uit haar dak. Maar gelukkig gaf ze mij wél de koppen om die lekker uit te slurpen!
Zo wordt een regenachtige dag in KK, toch nog een letterlijk \"heerlijke\" dag.
Als afsluiter van onze Maleisiëreis nemen we nog een biertje en een Corona bij het Rainforest Café en gaan daarna terug naar het hotel.