fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 37 Reizen van Kota Kinabalu naar Bintan 14-1-13

Dag 37 Reizen van Kota Kinabalu naar Bintan 14-1-13

Dit wordt weer een lange en vermoeiende reisdag en deze begint alweer troosteloos voor KK, volgens Viv. Het stortregent!
Na weer een heerlijk ontbijt, gaan we onze spullen weer inpakken en wat rondhangen bij de ontbijtzaal. Om 12 uur worden we door een taxi opgehaald en naar de luchthaven gebracht. Standaardprijs hiervoor is RM 30.

Aangekomen op de luchthaven, was het weer wachten geblazen op de vlucht naar Singapore. Intussen nog een Nasi Lemak besteld, maar de kip was koud en de smaak was ook niet denderend.
De vliegreis was zeer turbulent, vanwege die verrekte regenwolken. Hierdoor was de landing in Singapore dus ook geen pretje.
Aldaar aangekomen hebben we een taxi voor S$ 10 genomen naar de Tanah Merah Ferry Terminal, welke vlakbij Changi Airport ligt.

Hier krijgen we bij de Bintan Resort Ferries-balie, op vertoon van de reservering, onze boarding passes. Naast deze counter is weer een bagage drop-offbalie (net als op een luchthaven) waar onze koffers via een bagageband afgevoerd worden. Zodoende waren we om 18 uur alweer verlost van die onhandige koffer en rugzak. Lekker op zoek gegaan naar een restaurant waar we heerlijk konden eten. Missie geslaagd en hierna langs de douane gegaan voor een uitreisstempeltje vwb Singapore, en toen gaan wachten om te mogen boarden voor Bintan. Dit mocht dan eindelijk om 19:35 uur. Jammer genoeg was het toen alweer donker en was er helemaal niets te zien. Nou ja, volgende week zondag krijgen we vast wel een herkansing.

Doordat het in de omgeving nogal behoorlijk stormde, zorgde dit voor een uitermate onrustig boottochtje... Golven van 5 meter hoog maken het ook écht niet meer tot een plezierige boottocht! Er waren maar weinig passagiers, die vrijwel allemaal voorin waren gaan zitten. Wij natuurlijk ook! Op de eerste rij nog wel! Maar na 10 a 15 minuten vluchtten ze allemaal naar achteren, daar de klappen van de boot zo heftig waren. Wel was het daar voor de bemanning een gesleep met kotszakjes. Wij bleven uiteindelijk nog met z\'n 2-tjes over voorin. Toen de klappen op z\'n heftigst waren, ben ik ook maar naar achter gegaan. Maar die-hard Viv bleef gewoon voorin zitten met de koffers die om haar oren vlogen. \"Dit hier, is lang niet zo erg als tussen die kotsende figuren te moeten zitten!\" zei Viv. Die snuffelneus toch ook...

Een uur later, om 20 uur, aangekomen op Bintan (het is hier 1 uur vroeger, dus nu nog een tijdsverschil van 6 uur met NL) moest ik bij de douane aangeven dat ik medicijnen bij me heb. Nou, dat geeft een boel heisa hier. Uiteindelijk konden we na een ongeveer half uur toch nog met de chauffeur van het Bintan Cabana Beach Resort mee. Keurig netjes door hun geregeld, maar het ritje duurde wel nog 1 uur over een pikkedonkere weg. Aangekomen in het Resort loopt het alweer tegen 21:30 uur (onze nieuwe tijd dus!). En daarmee hebben we weer een reisdag achter de rug, die zijn weerga niet kent.

Na vlug de spullen uitgepakt te hebben, gaan we onze aankomst hier eerst nog vieren met een gezamenlijk Bintang-biertje. Facebook wordt bijgewerkt en klaar is Viv.
Het Resort ziet er prima uit en de kamer is megagroot en heeft zeer onverwacht, een heerlijk bed (net als in Sheraton en Horizon Hotel de laatste dagen!). Moe, zeer moe (ik dacht dat ik doodging), gaan we lekker slapen en zijn we reuze benieuwd hoe alles er morgen hier uitziet!

PS: het volgende verhaal wordt waarschijnlijk op de 20e pas actief gezet. Dit vanwege het feit dat wij nu écht even een weekje rust nemen, en dus héél weinig zullen beleven. Wél kunnen wij jullie vertellen dat we nu al voor de 2e achtereenvolgende dag geen regendruppel hebben gezien. En dat hebben we de afgelopen 5 weken nog niet meegemaakt!