fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 38 t/m 42 Bintan, Indonesië 15 t/m 19-1-13

Dag 38 t/m 42 Bintan, Indonesië 15 t/m 19-1-13

Dag 38, 15-1-13
Opstaan, douchen, ontbijten en voor de rest van de dag helemaal niets doen. Na het ontbijt zijn we op ons terras in de zon gaan zitten. nu maar afwachten hoelang wij hiervan mogen genieten.

We bekijken natuurlijk wel eerst het gehele Resort en komen tot de ontdekking dat er weinig mensen zijn. Ik heb gisteravond in Singapore trouwens nog geld gewisseld en was daarmee in 1 klap meteen miljonair! Daar kwam geen Postcodeloterij aan te pas!

Een maaltijd is hier wel duur hoor! 50.000.........

Indonesische Roepia. Omgerekend zo\'n € 4!

De aankomende 5 dagen gaan we lekker zonnen, lezen, relaxen en gebruik maken van het gratis shuttlebusje om het moederhotel, Bintan Agro Resort, te bekijken en er te eten.

Zo, eindelijk rust!

Dag 39, 16-1-13
Weer lekker uitgeslapen, het zonnetje schijnt, dus vlug ontbijten en dan lekker (eindelijk) in de zon zitten lezen. Niet te lang, anders verbranden we levend! Vanmorgen zijn we ook nog met de gratis shuttle naar het moederhotel (Bintan Agro Resort) gereden om daar eens de boel te inspecteren. Dit is een groter hotel met een, naar zeggen van andere gasten, nóg beter restaurant.

Onze indruk is anders. Het heeft wel een mooi zwembad, maar hier ontbreken ook de ligstoelen. Er staat wel wat, maar dat is nog niet eens goed voor de rommelmarkt. In dit grote hotel zijn heel weinig gasten en het wordt driftig gerestaureerd. Wij besluiten ons Cabana Resort als beter te beoordelen. We gaan dan ook na terugkomst met de shuttle van 13 uur, maar weer een lekker sataytje met pikante knoflookpindasaus eten! Nog een Bintang biertje erbij en dan lekker met onze luie reet in de zon!

Dag 40, 17-1-13
Bijna hetzelfde als Dag 39, maar dan zonder uitstapje en mét een heerlijke Balinese nek-/schouder-/rugmassage! Hmmmmm, heerlijk!

Dag 41, 18-1-13
Deze dag weer bijna gelijk aan de andere dagen. Heerlijk in de zon gelegen. Geen uitstapje, een rustdag na de massage van gisteren, maar we zijn toch in het andere hotel een heerlijke avondmaaltijd gaan eten. Die was idd erg goed van smaak.

Om 17:30 uur vertrekken we met twee Zwitsers daarheen. Hij heet Sami en zij heet Merlin en is van Indonesische afkomst. Het etentje was gezellig en lekker, maar niet heel erg bijzonder. Om 20 uur ging onze gratis shuttle weer terug en hebben we nog gezellig een biertje met ze gedronken.

Dag 42, 19-1-13
Om 6:30 uur worden we wakker van de regen. Als we even later naar buiten kijken schrikken we ons kapot. Ongelofelijk, overal staat het blank. En de rest van de dag blijft het regenen. Harder, harder, nog harder, dan denk je: op zijn hardst. Maar nee, dan wordt de versnelling nóg een tandje opgeschroefd!!!

Wij zijn inmiddels naar de lobby/ontbijtzaal (restaurant) gegaan. Hier wordt door het personeel druk heen en weer gerend om te dweilen en als het dan ook nog gaat stormen, is het dweilen met de kraan open... Dit is duidelijk een dag die bij ons hoort. Het resort loopt vol met mensen, hoofdzakelijk jongelui uit Singapore die hier het weekend komen doorbrengen.

De avond wordt gevuld met vuurwerk dat je gewoon in het resortwinkeltje kan kopen. Natuurlijk wordt er de nodige geluidsoverlast geproduceerd, door oa geschreeuw en luide muziek. Maar doordat er weer een nieuwe bui losgegooid wordt, komt de boel algauw weer tot rust. Alleen de meiden naast ons zijn nog tot dik 1 uur luidruchtig aan het giechelen geweest, volgens Viv. Ik ben in een diepe slaap gevallen en heb niets meer gehoord.