fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 11 Kuala Lumpur

Dag 11 Kuala Lumpur (19 dec)

De dag heel rustig begonnen met weer een heerlijk ontbijtje. Ik gewoon toast met een gebakken eitje, maar Viv iets heel speciaals. Oriental Breakfast, Wan Tan Noodle Soup met knalroze mini bapaotjes en vreemde vleesblokjes. Zag er niet uit! (Viv: \"Ik vond het er juist prachtig uitzien! Feestelijk zelfs! En zo smaakte het ook!\")
Toen nog even de was gestreken en naar het zwembad. Viv zwemmen en ik lezen.
Ook maar alvast een taxi geregeld voor morgenochtend, want de bus naar Taman Negara vertrekt vanaf het Istana Hotel.

Vanmiddag de stad in voor een hapje en een drankje, maar eerst wilde Viv nog naar Little India en het Merdeka Square. Little India stelde niks voor. 1 Leuk straatje met een leuke fontein aan het eind en dat was het dan! Geen succes dus.
Hierna op zoek gegaan naar station KL Sentral. Uiteindelijk na veel lopen in de hitte (Ja, het was vandaag wel aardig wat warmer dan voorgaande dagen!), het station gevonden en muntjes gekocht voor de halte Masjid Jamek. De moskee wordt op dit moment gerenoveerd en was niet te bezoeken. Na een omwandeling bij Merdeka Square terecht gekomen. Dit is een cricketveld met een aantal aparte gebouwen eromheen, waaronder het Sultan Abdul Samad building, waarin momenteel het Maleisisch Hooggerechtshof gevestigd is. Toen weer met metro en Monorail doorgereisd naar halte Bukit Bintang om weer in de vlakbij gelegen Jalan Alor een lekkere mixed satay te eten bij hetzelfde tentje als gisteren.
Toen weer teruggegaan naar het hotel door allerlei warme straatjes en steegjes, waar je helaas de stank van de open riolen onder de trottoirs maar blijft ruiken.

Aangekomen in het hotel nog even genoten van allerlei lekkere exotische hapjes in de Executive Lounge. Viv nog een lekkere Sunset cocktail en ik een Heineken erbij, om onze laatste momenten in dit fantastische hotel te vieren.

Het Resort voor de komende dagen in Taman Negara is een Eco-Resort en we verwachten daar geen internetverbinding te hebben, dus zal Viv weer even moeten wachten met de verhalen online te zetten! We zijn reuze benieuwd naar het Mutiara Resort daar. Iemand al eens daar geweest, geef dan nu nog even je reactie op dit weblog. Over 11 uur is de Wifi-verbinding hier over voor ons.