fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 17 Reizen van Cameron Highlands naar Pulau Pangkor 25-12-12, 1e Kerstdag

Dag 17 Reizen van Cameron Highlands naar Pulau Pangkor 25-12-12, 1e Kerstdag

Na een knap verrotte nacht met veel onderbrekingen (vuurwerk, te korte lakens en dus koude voeten, DJ ImAm tot 2x toe (net als je weer in slaap was gevallen begon ie weeeer! Zal wel met Kerst te maken hebben?!)) expres vroeg opgestaan. Na onze spulletjes weer ingepakt te hebben, zijn we zo snel mogelijk met ons hele hebben en houwen het hotel uitgejouwd en naar de overkant van het parkeerterrein gegaan om weer te ontbijten bij het Indiase tentje in de hoek naast het Rainbow Hotel. Lekkere warme Roti pannenkoek met boter en honing en Viv met boter en suiker.
Hierna tussen de geparkeerde auto\'s doorgelopen naar de taxistandplaats.

Ons taxichauffeurtje bracht ons vanmorgen naar de opstaphalte voor de reis met de bus en de ferry naar het eiland Pangkor. Hem gisteren hiervoor 5 Ringgit (= € 1,25) beloofd en deze topper afkomstig uit Tanah Rata stond er gewoon op het afgesproken tijdstip (7:45 uur) op de afgesproken plaats!
Eerst met de bus naar Ipoh voor de prijs van 18 Ringgit pp (= € 4,50) en na 1,5 uur wachten op een druk busstation met veel schreeuwende kaartjes verkopers weer verder met een zeer luxe bus met fauteuils naar Lumut voor 8 Ringgit pp (= € 2,-). De chauffeur van deze bus hield er naar onze bescheiden mening nog een eigen dienstregeling op na. Eerst ging hij na vertrek vanaf het busstation zijn vrouw thuis ophalen. Die kwam net onder de douche vandaan en moest nog uitgebreid haren kammen en samenbinden toen ze had plaatsgenomen. Hierna kwam het make up-tasje tevoorschijn voor nog meer opknapwerk. Na ongeveer 1 a 1,5 uur gereden te hebben gingen de eerste mensen (locals) ergens in een klein plaatsje de bus uit. Hiervoor kwamen er meerdere mensen weer voor terug. Zodra zij hadden plaatsgenomen, kwam de vrouw uit haar stoel en ging afrekenen met ze. Dit ritueel deed zich nog zo\'n 5x voor, voordat wij uiteindelijk na 2 uur en een kwartier bij het eindbusstation in Lumut uitkwamen. Het was inmiddels 14:15 uur. De Ferry Terminal bevindt zich op zo\'n kleine 100 meter bij het busstation vandaan. Daar aangekomen bleek deze al om 14:30 uur te vertrekken. Gauw kaartjes gekocht voor 10 Ringgit pp (= € 2,50) en aangesloten in de rij. Bij de 2e stop eruit stappen, zei men.
Aangekomen op Pangkor Island moesten we nog met de taxi naar het hotel gebracht worden aan de Westkant van het eiland. Deze rit kost hier standaard 15 Ringgit, maar doordat er nog iemand (een alleenreizende Noor) naar hetzelfde hotel reisde, hebben we de kosten verdeeld en kwamen we dus op € 1,25 pp (5 Ringgit). Wow, maar € 10,87 pp kwijt voor een totaalafstand van zo\'n 200 km, van Brinchang naar Pangkor. Dat zijn nog eens openbaar vervoersprijzen!

Omstreeks 16 uur uiteindelijk aangekomen in het Anjungan Beach Resort. Beiden vreselijk moe. Spullen neergezet en direct de strandweg gaan verkennen op zoek naar een goed uitziend eettentje voor een lekkere maaltijd. Het ontbijt was tenslotte het enige wat we tot nu toe gegeten hadden!
Conclusie: deze dag was een vreselijk zware reisdag, maar we komen weer in de bewoonde wereld. Ik bedoel hiermee dat we op islamitische wijze moesten leven. In tegenstelling tot wat we gewend zijn in Thailand, zijn de Maleiers vaak onvriendelijk en kijken dan ook chagrijnig.
Maar goed, we beschikken nu weer over een internetverbinding tussen 8 en 20 uur, alleen in de hotellobby. Dus we zullen ons best doen om alles op de site weer bij te werken.
Op naar dag 18, wat vast een heerlijke dag gaat worden.... Zon, zee, strand, niksen.....???
To be continued..