fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 21 en 22 Penang 29 en 30-12-12

Dag 21 Penang 29-12-12

Uurtje of 8 opgestaan en in tegenstelling tot de berichten op internet, gewoon goed ontbeten. Hierna hebben we de bus genomen, omdat deze goed was bevallen en omdat dit eigenlijk vanuit ons hotel de gemakkelijkste vorm van vervoer binnen Georgetown is. Wij zijn op weg gegaan naar de grootste buddhistische tempel van Azië, de Kek Lok Si Tempel.

Zeer indrukwekkend maar wel erg commercieel. Om de tempel te kunnen betreden was er een route langs vele vele vele souvenirwinkeltjes uitgezet om uiteindelijk toegang te krijgen. Binnen in de tempel werd je via bordjes weer geleid naar een schuine kabelbaanlift, maar dan zonder een bovenhangende kabel. Waar vervolgens 4 Ringgit pp voor betaald moest worden tbv onderhoud en renovatie van de tempel. Geen probleem hoor. Met die lift werd je namelijk naar een gedeelte gebracht waar een tientallen metershoog bronzen beeld van godin Guan Yin (Chinese godin van troost en genade) gebouwd is. Schitterend mooi gewoon! En wat een gaaf uitzicht over de stad!

Na ons tempelbezoek weer terug met de bus en deze keer uitgestapt in Little India. Hier in de hete zon en enorme hitte rondgelopen en uiteindelijk een lekker spicy hapje gegeten. Na het eten weer teruggereisd naar het hotel.
In het hotel zit een reisbureautje, waarvan de baas ons vertelde, dat de kosten voor een trip met de speedboat naar Langkawi 60 Ringgit pp voor een enkele reis bedragen. Wij wilden dat graag bij dit bureau boeken, maar toen puntje bij paaltje kwam, zei hij ineens dat we 10 Ringgit extra moesten betalen voor de service! Ik voelde mij zo ontzettend bedrogen voor die malle € 2,50 dat ik hen vertelde dat zij niet te vertrouwen zijn en door de stront konden zakken en ben toen met de bus naar de haven gereden en heb de tickets maar zelf gehaald en 60 Ringgit pp betaald.

Teruggekomen in het hotel zat Viv lekker te verbranden aan het zwembad. Nog even lekker gelezen en toen naar de Chinees (Hainanese Delights) in het hotel om hier waanzinnig lekker te eten. Gebakken kipstukjes in een heerlijk deegjasje met oestersaus en tiger prawns ook in een jasje van deeg met hieroverheen wel 3 BOLLEN gesnipperde knoflook (deze waren echt superlekker!) en witte rijst.
Na het eten nog heel even internetten in de lobby, maar helaas was de verbinding weer erg traag dus haalde dit niets uit.

Dag 22 Penang 30-12-12

Opstaan en ontbijten. We hebben een tafel naast een familie uit Amersfoort. We hebben besloten vandaag de bus te nemen naar Batu Ferringhi, het beroemde witte zandstrand van Penang. De bus was redelijk leeg en in deze rust gingen we 20 km op weg voor de prijs van € 0,70.
Aangekomen bleken we een paar haltes te ver te zijn meegereden en moesten we met een andere bus weer een stukje terug. Uiteindelijk kwamen we bij het HardRock Hotel uit, wat een bijzonder hotel is, maar wel erg druk. Na een tijdje over het strand te zijn gelopen, vallen we bij een strandtentje neer en bestellen wat te drinken. In deze tussentijd schrijf ik dit stukje. Het is wel bewolkt maar toch 35 graden. Af en toe een zonnestraaltje, dus zeeeer verraderlijk weer!

Halverwege de middag, nadat de zon volledig is doorgebroken, gaan we terug naar ons hotel om nog even aan- en Viv in het zwembad te liggen. Ik ga even een middagdutje doen om wat op te laden voor de avond. Na dit schoonheidsslaapje gaan we uit eten aan de overzijde van ons hotel bij restaurant Jemputree. Ons etentje bestond uit een heerlijk bord Nasi Lemak en een Jemputree Special Fried Rice en 4 glazen cola (Islamitisch Restaurant!) voor nog geen € 10,- in totaal.
Hierna weer teruggegaan naar de lobby van het hotel om nog even te internetten.

De lobby zit naast het Chinese restaurant en de eigenaar daarvan komt een praatje maken. Ik stel voor om bij hem een Banana Fritter te bestellen. Dit is gebakken banaan in deeg met daaroverheen wat honing en een bolletje vanille ijs ernaast. Lekker hoor, maar deze kost wel € 1,- per stuk.

Hierna nog een wake-up call geregeld voor morgenvroeg 6:30 uur. Dan kunnen we nog wat inpakken, ontbijten en om 7:30 uur de taxi nemen naar de Jetty. Daar moeten we om 8 uur zijn om uiteindelijk om 8:30 uur te vertrekken naar Langkawi! We zijn benieuwd wat de dag van morgen allemaal gaat brengen. Oudejaarsdag met een galadiner en vuurwerk.....

Wordt vervolgd!