fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 23 Reizen van Penang naar Langkawi 31-12-12

Allereerst wil ik namens Frans en mij iedereen de allerbeste wensen voor een mooi en gezond 2013 meegeven! Maak er wat moois van!
Hoe wij oud en nieuw doorgebracht hebben gaan jullie hier onder allemaal lezen. Na gisteravond mijn pa en ma overdonderd te hebben met een kort telefoontje ben ik weer vol enthousiasme druk aan het typen gegaan om het verhaal van de 31e, gisteravond nog online te krijgen. Alleen jammer dat de internetverbinding het daarna liet afweten! Maar goed, we hebben nu net lekker ontbeten en een ligstoel in beslag genomen aan het fantastische zwembad dichtbij de router in de buurt, dus moet het zo wel gaan lukken. Ik ga ook weer verder met het toevoegen van wat foto\'s, maar dat valt hier ook niet mee om dit voor elkaar te krijgen.
Dan ga ik hieronder weer verder met Frans zijn verslag.

Dag 23 Reizen van Penang naar Langkawi 31-12-12

Zoals beschreven in het verslag van Dag 22, op weg gegaan met de taxi naar de boot die ons brengt naar Langkawi. Schandalig wat zo\'n taxichauffeur rekent om ons met een taxibusje van de ene naar de andere kant van de stad te brengen! € 4,- is schandalig! (weinig..)

De boot is een lange en smalle speedboat met 2 verdiepingen en wij moeten dan ook bij de start en bij het aanmeren benedendeks verblijven. Tussentijds mogen we op het bovendek, wat een open ruimte is, kijken en verblijven. Het is hier buiten in de wind warmer dan beneden waar de airco op volle toeren draait. Dat lijkt wel een vrieskast.

Eenmaal aangekomen bij de haven van Kuah in Langkawi, gaan we eens rustig rondkijken hoe we in ons hotel moeten komen. Er komt een ouder mannetje naar ons toegelopen die ons aanbied om ons naar het hotel te brengen voor 24 RM (= € 6,-). De afstand is zo\'n 20 km. Wat een afzetterij hè?! Ik zou 124 RM gerekend hebben! Maar goed, we zijn keurig voor de deur van ons hotel afgezet (zo een met zo\'n oprijlaan...).

Na het inchecken gaan we onze kamer bekijken. Dan blijkt dat ze een administratiefout gemaakt hebben en krijgen we een kamer met 2 Queensize bedden en ontbijtvouchers voor 4 ontbijtjes per dag. Erg lekker hoor dat toast met een gebakken eitje, maar er zitten wel grenzen aan natuurlijk! Op het moment dat wij bij de receptie aangeven dat wij maar met z\'n 2-en zijn, krijgen we te horen dat dat bij de kamer hoort (= 4-persoonskamer, dus gewoon 4 ontbijtjes!). Dat wordt dooreten dus!
Tevens vernemen we dat wij nu ineens NIET zijn uitgenodigd voor het Galadiner! Later krijgen we te horen dat ook het Happy Hour vandaag niet van toepassing is, terwijl dit wel middels een flyer op de kamer wordt aangegeven. Maar goed, niet getreurd, we gaan voor de kleintjes en spekken hiermee de plaatselijke supermarkt! Hier kost bijv. een biertje € 0,50. Dat betekent dat onze koelkast snel gevuld is! Ook lekkere koekjes en Coronabiertjes voor Viv gehaald.

Ik zal proberen de indeling van het hotel te beschrijven. Enorme hal met een receptie rechts en rechtdoor uitzicht op de waterglijbanen, rechts en links in het midden achterin de lobbyhal van die Dynasty-trappen die naar beneden naar het grootste zwembad van Langkawi leiden. Naar links en rechts hiervandaan een langgerekt zwembad, met hier in het midden een waterval met aan beide zijden een waterglijbaan. (Hmmm, ouderwetse wet t-shirt races...?) Helemaal aan het einde links kun je met een rubberbootje over een riviertje varen (het is ons nog niet duidelijk of dit nou ook zo\'n stroomversnelling is...) en rechts daarvan ligt een golfslagbad. Dan het grote zwembad (met die glijbanen) met natuurlijk een poolbar. Dan gaat het bad naar rechts in etappes verder naar een dieper bad en uiteindelijk helemaal rechts weer naar een ondiep bad. Dit is een heerlijk rustig gedeelte. Hier kijken wij met ons balkonnetje ook op uit. Eindelijk rust gevonden.

Over de kamer kan ik vertellen dat de 2 grote bedden heerlijk lekker liggen en volgens Viv ook lekker springen (die heeft zojuist ook oudhollands trampolinespringen uitgeprobeerd, toen we de bedden eenmaal tegen elkaar aan geschoven hadden!). Ze zijn ook erg hoog (helaas is er niet een ladder in de kamer te vinden!), maar goed we hebben nu dus een Mega Kingsize bed voorzien van wel 8 kussens, dus we kunnen ook nog wel een kussengevecht gaan houden, hahaha! Verder is onze kamer natuurlijk voorzien van een koelkast, die nu dus lekker vol staat en nog een ruime nette lichte badkamer met marmeren tegels en voorzien van een stortdouche (alleen de waterdruk laat het helaas afweten).

Na ons geïnstalleerd te hebben gaan we door de stromende regen op onderzoek uit. We lopen eerst naar het strand en ontdekken een gloednieuwe keurig uitziende strandtent met heerlijk relaxte loungemuziek. De eigenaresse nodigt ons uit om oudejaarsavond bij hun te komen vieren. Wel moeten we dan minimaal 100 RM (€ 25,-) betalen en krijgen hiervoor een fles champagne (Australische mousserende wijn) en wat tapas hapjes. We hebben dit vriendelijk afgeslagen en zijn verder gaan wandelen. Bij een restaurantje verder terug zijn we neergestreken om onze lunch te gebruiken. Als eerste een lekker biertje en een cola besteld en daarna de kaart bekeken. Viv zei dat zij niks bijzonders op de kaart zag staan, maar dat aan de overkant van de straat een restaurant zat wat wel lekkere dingen op de menuwand had staan. Wij afgerekend en even een stuk de zijstraat ingelopen om daarna bij het betreffende restaurantje neer te strijken. Hadden zij weer wel lekker eten, maar mochten ze geen bier verkopen omdat zij van islamitische afkomst zijn!
Na het eten nog wat boodschappen gedaan en teruggegaan naar het hotel, waar we even later bij de poolbar samen nog een biertje genomen hebben in het Happy Hour.
Wat je meestal verwacht met Happy Hour is de verhouding: 2 voor de prijs van 1. Nou deze manager had het personeel opgedragen dat er vandaag geen Happy Hour zou zijn, maar nadat wij hem wilden spreken werd het voor ons, na navraag van de medewerkster, toch goedgekeurd. Yesss, dachten wij! Wat blijkt dit Vrolijke Uurtje in dit hotel nou in te houden? Ja beste mensen, tussen 17 en 19 uur krijg je je biertje voor maar liefst 1 hele Ringgit goedkoper! Is dus € 0,25!
Nou ja, daar heb je hiernaast in de supermarkt natuurlijk al wel weer een half blikje voor, maar toch....

Hierna zijn wij ons lekker gaan optutten voor de avond. Ondanks het feit dat wij geen uitnodiging hadden voor het Galadiner hebben wij ons hier wel op gekleed en zijn gewoon naar binnen gegaan. Viv gekleed in een mooie Thaise Sarong en zag er uit als een Thaise schone (waar en wanneer heb ik dat toch eerder gezien....?) en ik had voor deze gelegenheid mijn Indiase gewaad (Jilebba) aangetrokken en zag eruit als een Sjeik uit Arabië.

Met mijn fotocamera in de aanslag, ben ik volop gaan fotograferen. In het restaurant, bij de diverse BBQ\'s buiten naast het zwembad, noem maar op. Intussen allerlei lekkere hapjes voor Viv meegenomen. Viv zei natuurlijk: \"Dat kun je toch niet maken!\", maar niemand vroeg ons iets en even later kwamen ze ons zelfs allerlei hapjes aanbieden. De € 42,50 (170 RM) pp die we eigenlijk hiervoor hadden moeten betalen, was het diner niet waard. Ondanks de vele lekkere sateetjes en het schaap aan het spit.
Tussendoor zijn we toch nog even wezen kijken bij die nieuwe loungetent (Sugar) aan het strand (200m lopen). Het was er comfortabeler zitten met de muziek niet zo oorverdovend hard als in het hotel, maar het was er toch ook niet zo gezellig als bij Aseania, dus zijn we na 1 drankje weer teruggegaan.

Onze jaarwisseling hebben wij met een biertje, Viv whisky, en met vuurwerk gevierd. Dit werd vanaf het dakterras de lucht in geschoten, wat een gaaf gezicht was. Grappig dat dit voor ons nu 7 uur eerder plaatsvond dan in Nederland.
1 van de horecamedewerkers ging om ongeveer 3 minuten voor 12 uur van zijn stokkie. Wat een beroerd moment is dat zeg! Alles gaat verder gewoon door, de liveshow tot aan de Countdown, dan de Countdown zelf (laatste 10 sec van het jaar) en dan de harde knallen en het geknetter van het vuurwerk. Heel vervelend als je net knock out bent geweest. Trouwens helemaal vervelend om zo het nieuwe jaar te moeten beginnen...

Maar goed, wij waren in ieder geval helemaal heppie de peppie en zijn voldaan en toch lichtelijk in een beetje beschonken toestand afgedropen...

Wordt weer vervolgd...