fravinaarmaleisie.reismee.nl

Dag 34 Sandakan en Sepilok 11-1-13

Dag 34 Sandakan en Sepilok 11-1-13

Opgestaan en het regent voor de afwisseling. Maar niet getreurd, wij gaan op zoek naar een taxi die ons naar Sepilok, het Orang Utan Rehabilitation Centre, zal brengen. Dit betekent dat er eerst weer onderhandeld moet worden. We hadden al een prijsafspraak gemaakt met een andere taxichauffeur, maar die liet het vanmorgen afweten. Waarschijnlijk zal de prijs die we bedongen hadden tóch te laag zijn geweest... Maar goed, een nieuwe kans om te onderhandelen en inmiddels wisten we hoe ver we konden gaan. Nieuwe taxi, met nieuwe chauffeur voor de vorige prijs gevonden, omdat het een slechte tijd voor de taxichauffeur is. Alsof wij in Nederland geen slechte tijden hebben!

Op stap dus met onze nieuwe chauffeur. We moeten om 10 uur in het park zijn om te zien hoe de Orang Utans uit de jungle komen, om het voer dat ze hier krijgen te verorberen. En ja hoor, 1 voor 1 komen ze het oerwoud uitgeslingerd naar de voederplek. 1 Aap hield zich al voor 10 uur een beetje op de achtergrond om de boel in de gaten te houden. Wat een spectaculair gebeuren! Nadat ze gegeten en gedronken hebben slingeren ze weer de jungle in en begint het op dat moment ook spectaculair te regenen. Omdat hier verder niets meer te doen is, gaan wij ook weer heel snel terug naar onze taxi!

De chauffeur brengt ons netjes terug naar ons hotel in Sandakan. Dit tripje kostte ons RM 70 voor de taxi, RM 60 totaal aan entree voor 2 personen en RM 10 voor het gebruik van de camera = RM 140 (€ 35,-). Dit voor de geïnteresseerden, die ook eventueel eea van plan zijn.

Teruggekomen in Sandakan gaan we verse broodjes kopen bij \"Fat Cat Cakehouse\". Dit is ons ontbijt en dat gaan wij nuttigen onder het genot van een échte bak koffie in \"Wrapped\", de koffiebar beneden bij het Sheraton Hotel.
We blijven hier nog een lekkere tijd zitten schrijven, lezen en ouwehoeren met wat andere Nederlanders. En warempel, na verloop van tijd breekt het zonnetje door en wordt het nog mooi weer.
Dát is het moment dat wij snel met de lift naar de 13e verdieping gaan om lekker aan het zwembad te gaan liggen, lezen en te genieten.
Als uiteindelijk het weer betrekt en we weer wat druppels voelen is het al bijna 18:00 uur. Tijd om ons klaar te gaan maken voor het diner.

Buitengekomen gaan we weer een taxi regelen die ons voor RM 10 naar het Old English Tea House boven op de heuvel brengt. Hier sluiten we de dag af met een lekker drankje en een heerlijke maaltijd. Nou ja, die van Viv was heerlijk, maar van mij (Oxford Beef Stew) heel wat minder. Helaas zat het vlees vol met pezen. Na de maaltijd een taxi laten regelen om ons weer terug naar het hotel te brengen.
Kortom een geslaagde dag, ondanks dat het weer ons af en toe tegenzit. Van de paar uurtjes zon heb ik tóch een verbrande kop opgelopen!

Wordt vervolgd...